افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز در نقطه ضعف و احساس شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد سربازان اعزامی شهریور ۱۴۰۳ بخوانند | اعلام مشوق های ویژه «سرباز ماهر» حضور بیش‌از ۳ هزار ایرانی در زندان‌های ترکیه صدور یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای سفر اتباع خارجی به ایران در سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد
سرخط خبرها

حاج قاسم ستاره‌ای از منظومه خمینی(ره) بود | مدافعان امنیت، رهروان شهدای دفاع مقدس هستند

  • کد خبر: ۱۴۲۹۶۲
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
حاج قاسم ستاره‌ای از منظومه خمینی(ره) بود | مدافعان امنیت، رهروان شهدای دفاع مقدس هستند
سردار سرتیپ میرمحمد باقرزاده گفت: حاج قاسم ستاره‌ای از منظومه خمینی(ره) بود و خمینی(ره) خود جزئی از کهکشان حسینی است. این‌طور است که گفته می‌شود هرکس حسینی باشد، می‌تواند در بزنگاه‌ها نجات‌بخش و در فتنه‌ها، چراغ هدایت مردم باشند و حسینی بودن، این‌گونه می‌تواند سعادت و عاقبت‌به‌خیری فرد و جامعه را تضمین کند.

به گزارش شهرآرانیوز، یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای امنیت مشهدالرضا (ع)، یکشنبه‌شب با حضور سردار سرتیپ میرمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ دوم علی‌اکبر افراسیابی جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع)، محسن داوری فرماندار مشهد، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و آحاد مردم مشهد در محل تالار شهر مشهد برگزار شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح که به‌عنوان سخنران ویژه در این مراسم حاضر بود، با بیان اینکه شهدا صدق در وفا داشتند و بر عهد و پیمان خود با خدا ایستاده و به آن عمل کردند، اظهار کرد: باید سؤال کرد که این چه قواعدی است که شهدا را به چنین درجه‌ای رساند تا اکنون آن‌ها شاهد و مرزوق باشند و ما مشهود و محروم؟ پاسخ به این سؤال در فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب نهفته است که فرمود هر جا خاطره خوشی از موفقیت‌ها حاکم شود، آن‌جا همان لحظه‌ای است که شکر نعمت خدا شده و شاید بتوان گفت که یکی بارزترین مصادیق شکر در زمانه ما، همین ماجرای تفحص شهدا باشد که با کاویدن ابدان مطهرشان، ساحت قدسی‌شان را هم مورد ارزیابی قرار دهیم و با زنده نگه‌داشتن این یاد، کرامت را در جامعه زنده نگه داریم.

وی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، این پاسداشت ارزش‌ها باید در قالب تدبر  و سیره پژوهی باشد تا بتوان الگویی استخراج کرد که شخصیت‌هایی هم‌تراز با شهدا در زمانه حال تربیت کند.

سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: انسان به هر چیز نزدیک شود، خوی و خصلتش هم به آن نزدیک می‌شود؛ همان‌طور که انسان به شهادت نمی‌رسد، مگر اینکه از جنس شهدا باشد و به آن صورت که قاسم ابن الحسن در شب عاشورا فرمود، شهادت و همه چالش‌های معرفتی که در مسیر رسیدن به آن برای انسان پیش می‌آید، برایش شیرین‌تر از عسل باشد.

وی ادامه داد: آن‌هایی هم که خط‌شکن بودند و در جبهه‌ها با شجاعت به صف دشمن می‌زدند، همان کسانی بودند که سینه سپر کردند تا امنیت برای این مردم فراهم شود و جان در کف دست گذاشتند تا دیگران جرئت پیدا کنند و پشت سر آن‌ها حرکت کنند. امتداد آن صف‌شکنان و نام‌آوران هم همین شهدای مدافع امنیت در زمانه حاضر هستند که از خشونت بی‌حد و مرز معاندان دین خدا نهراسیدند و با ایمانی که از جنس یاران صدیق پیامبر خدا (ص) و امیرمؤمنان (ع) بود، به میدان آمدند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه شخصیت‌هایی همچون حاج قاسم و ابومهدی المهندس، شعله‌های فروزان هدایت آحاد و ابناء بشر هستند، تصریح کرد: آن‌هایی که با جمهوری اسلامی مخالف هستند، باید پاسخ بدهند که چرا با امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و حضرت زهرا (س) دشمنی می‌کنند؟ مگر جمهوری اسلامی این مظاهر حق و اسوه‌های رحمت را آورده است؟ این‌ها بدانند که قاسم سلیمانی قهرمان این ملت شد؛ به این دلیل که پیوند خود را با حضرات معصومین (ع) تقویت کرد و آن‌قدر به این مکتب نزدیک شد که آه یک مادر شهید، دل‌تنگی یک همسر شهید و حسرت یک فرزند شهید، دلش را آتش می‌زد و بر همین اساس، تمام وجود خود را وقف مردمش می‌کرد تا اشکی از چشم فرزندان ایران نیاید.

وی تأکید کرد: حاج قاسم ستاره‌ای از منظومه خمینی (ره) بود و خمینی (ره) خود جزئی از کهکشان حسینی است. این‌طور است که گفته می‌شود هرکس حسینی باشد، می‌تواند در بزنگاه‌ها نجات‌بخش و در فتنه‌ها، چراغ هدایت مردم باشند و حسینی بودن، این‌گونه می‌تواند سعادت و عاقبت‌به‌خیری فرد و جامعه را تضمین کند.

سرودخوانی و تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان «رسول دوست‌محمدی»، «مسلم جاویدی‌مهر»، «حسن براتی»، «حسین زینال‌زاده» و ««دانیال رضازاده»، شهدای مدافع امنیت مشهدالرضا(ع) از دیگر محورهای این مراسم بود.

در این برنامه، از مستند ایران ۴۲، روایتی از روز تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در مشهد رونمایی شد. این مستند در معاونت رسانه‌های نوین موسسه فرهنگی شهرآرا تولید شده است که به زودی پخش خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->